Łatwiejszy kontakt z urzędem skarbowym? Urzędy stopniowo porzucają wizerunek trudno dostępnych i nieprzychylnych instytucji. Wprowadzają nowości i ulepszenia, które sprawiają, że fiskus prezentuje się coraz bardziej przyjaźnie. Przed nami kolejny krok tej przemiany. Od 15 czerwca 2023 roku obowiązują nowe przepisy. Na czym polegają? Wyjaśniamy, dlaczego komunikacja z urzędem skarbowym będzie teraz łatwiejsza. Już teraz możesz zadzwonić pod nr tel do urzędu skarbowego i skorzystać z nowego narzędzia “telePIN“.
Spis treści
Infolinia urząd skarbowy
Prowadzenie własnej firmy w Polsce wiąże się z pytaniami podatkowymi. Na szczęście dla każdego przedsiębiorcy istnieje specjalna infolinia Krajowej Administracji Skarbowej, gdzie można uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania dotyczące podatków. Korzystanie z tej infolinii jest zupełnie bezpłatne (poza kosztem opłaty telefonicznej twojego operatora).
Bez względu na to, czy pytasz o podatki czy cło, Krajowa Administracja Skarbowa stara się zapewnić jednolitą i rzetelną informację. Tak więc, jeśli masz pytania, śmiało dzwoń do infolinii KIS!
Jak skontaktować się z infolinią KIS?
Pomoc uzyskasz kontaktując się od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00 pod numerami:
- 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)
- 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych)
- +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy)
Możesz również skorzystać z czatu z konsultantem (prawy dolny róg strony, pn – pt, 08:00 – 18:00) lub formularza do zadawania pytań elektronicznych. (Uwaga! Korzystając z opcji zadania pytania przez formularz kontaktowy, będziesz czekał najdłużej na odpowiedź).
Czy urząd skarbowy udziela informacji telefonicznie?
Od 15 czerwca 2023 roku urzędy skarbowe przeszły przez cyfrową rewolucję w obszarze obsługi klienta. Naczelnicy urzędów skarbowych zyskali możliwość przekazywania telefonicznie podatnikom danych skarbowych, które dotychczas wymagały fizycznej wizyty w urzędzie. Dotyczy to również informacji objętych tajemnicą skarbową. Dodatkowo, w e-Urzędzie Skarbowym uruchomiona została nowa funkcjonalność, umożliwiająca użytkownikom składanie wniosków o udostępnienie informacji objętych tajemnicą skarbową poprzez usługę online (livechat) oraz telefonicznie. Dzięki tym zmianom, korzystanie z usług urzędów skarbowych stało się jeszcze bardziej dostępne i efektywne.
Na infolinii urzędu skarbowego otrzymasz dane dotyczące np.:
- aktualnego statusu salda w rozrachunkach z urzędem skarbowym (zaległości i nadpłaty w podatku PIT, VAT);
- szczegółowe informacje odnośnie toczących się spraw i postępowań (termin zwrotu podatku);
- detale dotyczące daty wpływu korespondencji i aktualnego etapu jej rozpatrywania.
Jak skontaktować się z urzędem skarbowym?
Oto instrukcja:
- Otwórz przeglądarkę internetową.
- Wpisz w wyszukiwarkę Google nazwę swojego urzędu skarbowego.
- Znajdź oficjalną stronę internetową urzędu skarbowego i przejdź do zakładki “Kontakt” lub “Nr tel do urzędu skarbowego”.
- Znajdź numer telefonu do obsługi klienta lub informacji.
- Zadzwoń pod podany numer.
- Podczas rozmowy z urzędnikiem poproś o udzielenie informacji, której potrzebujesz, i jednocześnie podaj swój telePIN.
Udostępnianie telePIN-u może być konieczne do weryfikacji tożsamości i uzyskania pewnych informacji podatkowych.
Co to jest kod telePIN?
TelePIN to unikalny, osobisty numer identyfikacyjny przypisany podatnikowi, który umożliwia bezpieczną weryfikację tożsamości oraz dostęp do informacji podatkowych w urzędzie skarbowym. Jest to swoisty klucz, który podatnik podaje w trakcie rozmowy telefonicznej z urzędnikiem, ułatwiając tym samym obsługę klienta oraz zapewniając poufność przekazywanych informacji. TelePIN może być także wykorzystywany podczas korzystania z usług online, umożliwiając bezpieczny dostęp do danych podatkowych poprzez internet.
Jak uzyskać telePIN do urzędu skarbowego?
1. Wejdź na stronę www.podatki.gov.pl i wybierz opcję e-Urząd Skarbowy.
2. Wybierz opcję zaloguj się do e-Urząd Skarbowy.
3. Kliknij “wybierz” w sposobie logowania “Login.gov.pl”
4. Skorzystaj z jednej z dostępnych opcji logowania np. przez bankowość elektroniczną.
5. Na stronie głównej e-Urząd Skarbowy wybierz opcję “Ustaw telePIN”.
6. Wprowadź swój telePIN, potwierdź numer i kliknij “Zmień telePIN”.
Kod telePIN musi składać się z:
- 6 cyfr
- które nie następują po sobie np. 123456, lub 654321
- i nie są identyczne np. 111111, lub 555555
To wszystko. Kod telePIN został nadany.
Możesz również obejrzeć nagranie: Jak uzyskać telePIN do urzędu skarbowego?
Zadaj pytanie o założenie działalności, lub usługi księgowe. Skontaktuj się ze mną!
| |
Monika Salawa Księgowa i właścicielka biura rachunkowego, które świadczy usługi online dla klientów z całej Polski. Od ponad 10 lat pomaga przedsiębiorcom z branży IT w rozliczeniach podatkowych. Jej głównym celem jest maksymalne ułatwienie procesu rozliczeń, redukcja formalności oraz zapewnienie klientom komfortu i bezpieczeństwa w dynamicznym świecie podatkowym. Sama aktywnie wykorzystuje rozwiązania informatyczne, wprowadzając nowoczesne technologie i automatyzację do obsługi klientów. |